کریدور شمال - جنوب

حرکت قطارهای روسیه به چین از مسیر ایران؛ گامی تازه در تقویت کریدور شمال–جنوب

اپراتور ریلی روسیه، شرکت «آر زی دی لجستیکس»، از آغاز ارسال محموله‌های باری به چین از مسیر ایران خبر داد. این انتقال از طریق کریدور حمل‌ونقل چندوجهی شمال–جنوب انجام خواهد شد؛ مسیری که با توجه به افزایش تراکم بار در مسیرهای شرقی، به‌عنوان گزینه‌ای راهبردی و کم‌ترافیک مورد توجه قرار گرفته است.
اشتراک گذاری:
لینک کوتاه
تصویر حرکت قطارهای روسیه به چین از مسیر ایران؛ گامی تازه در تقویت کریدور شمال–جنوب

به گزارش گروه صنعت و تجارت_پایگاه اطلاع رسانی دریا و نفت، ورا وتوریگینا، مدیر شعبه ساراتوف شرکت «آر زی دی لجستیکس» (RZD Logistic) اظهار کرد: ما برنامه‌هایی برای افزایش حجم بار در آینده نزدیک داریم و منتظر صاحبان محموله هستیم که بتوانند مزایای این مسیر را ارزیابی کرده و فعال‌تر شوند. وی ادامه داد که ماه گذشته، تحویل آزمایشی کودهای بلاروس در سه قطار کانتینری از بلاروس به چین، با ترانزیت از روسیه و ایران در کریدور شمال - جنوب انجام شد، همچنین عبور محموله‌های مختلفی ازجمله کانتینر، غلات و روغن در این مسیر برنامه‌ریزی شده است.

خبرگزاری تاس گزارش کرد، شرکت «آر زی دی لجستیکس» اعلام کرد در سال گذشته، ۳۹ هزار و ۳۵۴ TEU (معادل کانتینر ۲۰ فوتی) بار در کریدور شمال-جنوب حمل شد.

با آغاز استفاده روسیه از مسیر ایران برای ترانزیت کالا به چین، نقش کریدور شمال–جنوب در معادلات حمل‌ونقل بین‌المللی بیش از پیش پررنگ می‌شود. این تحول نه تنها فرصت‌های اقتصادی و ترانزیتی تازه‌ای برای ایران فراهم می‌کند، بلکه جایگاه کشور را به‌عنوان حلقه‌ای کلیدی در اتصال شرق به غرب و شمال به جنوب تثبیت خواهد کرد. در شرایطی که زیرساخت‌های سنتی ترانزیت در منطقه با چالش‌های متعددی روبرو هستند، ایران می‌تواند با توسعه ظرفیت‌های لجستیکی و حمل‌ونقل خود، سهم بیشتری از تجارت جهانی را به دست آورد.